Nie wiem czemu ale przez długi czas mialam problem, żeby przekonać się ciast, które bazują na warzywach. Z góry zakładałam, że nie mogą być one dobre, że te warzywa siłą rzeczy będą wyczuwalne. I jakoś tak zawsze gdy już miałam się zabrać za takie ciasto, to ostatecznie rezygnowałam 😅 Ze szpinakiem było zresztą tak samo. Podeszłam więc do niego z wielkim dystansem. Jednak efekt i smak mocno mnie zaskoczyły 🙎 W cieście w ogóle ne czuć szpinaku! Jest słodkie i rozpływa się w ustach 🍰

Ciasto:
2 szklanki mąki owsianej bezglutenowej
4 duże jajka lub 5 mniejszych
3/4 szklanki oleju
10 łyżek ksylitolu
łyżeczka proszku do pieczenia bezglutenowego
opakowanie mrożonego szpinaku 450g
Jajka ucieramy z ksylitolem do białości aż masa będzie puszysta, zmniejszały obroty i powoli wlewamy olej. Następnie dodajemy powoli szpinak i krótko miksujemy. Na końcu dodajemy mąkę wymiszaną z proszkiem i tutaj już bez miksera mieszamy łyżką do połączenia składników. Ciasto wylewamy na blaszkę ok. 20cm i pieczemy w 170C przez ok. 50-60 minut.

Krem:
budyń waniliowy bez cukru
1,5 szklanki mleka roślinnego lub krowiego
3 łyżki ksylitolu
100 g masła
Budyń przygotowujemy wg przepisu na opakowaniu tylko mleka dajemy 1,5 szklanki a nie 2. Przestudzony budyń miksujemy dokładnie z masłem na gładki krem. 
Gdy ciasto ostygnie, kroimy je na pół. Całą górną warstwę ścieramy na tarce na dużych oczkach. 

Spodni blat smarujemy kremema a wierzch posypujemy startym ciastem. Wierzch można ozdobić dowolnymi owocami.

SMACZNEGO!



Brak komentarzy