Przepis na to ciasto powstał spontanicznie - zastanawiałam się jak wykorzystać zbyt dojrzałe banany i tak wpadłam na pomysł przygotowania z nich kremu czekoladowego. Jako że miałam też spore zapasy orzechów włoskich, postanowiłam wykorzystać je do biszkoptu i tak powstało zdrowe, bezglutenowe i obłędne w smaku ciasto 😍

Ciasto

- 8 jajek

 1,5 szklanki mąki owsianej bezglutenowej
- 1,5 szklanki zmielonych orzechów włoskich
- 8 łyżek ksylitolu
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Żółtka miksujemy z ksylitolem. Dodajemy proszek do pieczenia, mąkę i mielone orzechy. Mieszamy. Pianę z białek ubijamy na sztywno i delikatnie łączymy masą orzechową.
Ja piekłam ciasto w blaszce 20cm w 170stopniach przez 25 minut. Później chłodzimy i kroimy na pół.

Krem
- 4 duże dojrzałe banany
- 50g gorzkiej czekolady
- łyżka ksylitoluBanany blendujemy, przekładamy do garnka, dodajemy połamaną na kawałki czekoladę oraz ksylitol i gotujemy na małym ogniu intensywnie mieszając, do momentu aż czekolada całkiem się rozpuści i połączy z bananami. Krem studzimy.
3/4 kremu smarujemy 1 blat ciasta, 1/4 smarujemy wierzch i posypujemy mielonymi orzechami.

SMACZNEGO!



Brak komentarzy